יַד אַקְשַׁרַםּ וֵדַה-וידוֹ וַדַנְתי וישַׂנְתי יַד יַתַיוֹ וִיתַה-רָאגָאהּ יַד איצְ'צְ'הַנְתוֹ בְּרַהְמַה-צַ'רְיַםּ צַ'רַנְתי תַת תֵא פַּדַםּ סַנְֹגְרַהֵנַּה פְּרַוַקְשְׁיֵא
יַת—זה שאותו; אַקְשַׁרַם—ההברה אוֹם; וֵדַה-וידַהּ—מלומדים בוֵדות; וַדַנְתי—מבטאים; וישַׂנְתי—נכנסים; יַת—זה שאליו; יַתַיַהּ—הקדושים הדגולים; וִיתַה-רָאגָאהּ—המצוים בשלב הנזירות; יַת—זה שאותו; איצְ'צְ'הַנְתַהּ—רוצים; בְּרַהְמַה-צַ'רְיַם—התנזרות ממין; צַ'רַנְתי—מתרגלים; תַת—הזה; תֵא—לך; פַּדַם—את המצב; סַנְֹגְרַהֵנַּה—בקצרה; פְּרַוַקְשְׁיֵא—אסביר.
תרגום
אנשים מלומדים בוֵדות אשר מבטאים את ההברה אוֹםּ-קָארַה והם קדושים דגולים אשר מצויים בשלב הנזירות — אלה נכנסים לבְּרַהְמַן. מי שמבקש שלמות שכזו מתרגל התנזרות ממין. עתה אסביר לך בקצרה את תהליך הגאולה.
שְׂרִי קְרּישְׁנַּה המליץ לאַרְג'וּנַה על תרגול שַט-צַ'קְרַה-יוגה, באמצעותו מעלים את אוויר החיים אל בין שתי הגבות. מאחר שסבר שאַרְג'וּנַה אינו בקיא בתרגול זה, הוא יסבירו בפסוקים הבאים. האל מסביר שאף שהבְּרַהְמַן הוא אחד, ללא שניוּת, הוא רב פנים והיבטים. בייחוד האימפרסונליסטים מזהים אַקְשַׁרַה, או אוֹםּ-קָארַה, ההברה אוֹםּ, עם הבְּרַהְמַן. קְרּישְׁנַּה מסביר כאן את הבְּרַהְמַן הבלתי אישי, שאליו נכנסים החכמים שמצויים בשלב הנזירות. בשיטת הידע הוֵדי לומדים התלמידים מן ההתחלה לבטא את ההברה אוֹם. הם לומדים על הבְּרַהְמַן הבלתי אישי בהדרכתו של מורה רוחני ותוך התנזרות מוחלטת ממין. בדרך זו הם מתוודעים לשני היבטי הבְּרַהְמַן האלו. תרגול כזה חיוני ביותר להתקדמות בחיים רוחניים, אלא שכיום חיי בְּרַהְמַה-צָ'ארִי (מתנזר לא נשוי) אינם אפשריים כלל. מבנהו החברתי של העולם השתנה כל כך, עד כי איש לא יכול עוד לתרגל התנזרות ממין מראשית חייו כתלמיד. רבים המכונים ומוסדות ההשכלה בעולם, אלא ששום מוסד אינו מלמד את עקרונות הבְּרַהְמַה-צַ'רְיַה. מבלי לתרגל התנזרות, קשה מאוד להתקדם בחיים רוחניים. שְׂרִי צַ'יְתַנְיַה הורה, על סמך הוראות כתבי הקודש לתקופה זו של קַלי, כי התהליך היחיד להבנת העליון בתקופה זו הוא זמרת שמותיו הקדושים של קְרּישְׁנַּה: הַרֵא קְרּישְׁנַּה הַרֵא קְרּישְׁנַּה קְרּישְׁנַּה קְרּישְׁנַּה הַרֵא הַרֵא/ הַרֵא רָאמַה הַרֵא רָאמַה רָאמַה רָאמַה הַרֵא הַרֵא.