בהגווד גיטה - 7.30

סָאדְהיבְּהֻוּתָאדְהידַיְוַםּ מָאםּ  סָאדְהייַגְ'נַֿםּ צַ'ה יֵא וידוּהּ פְּרַיָאנַּה-קָאלֵא 'פּי צַ'ה מָאםּ  תֵא וידוּר יוּקְתַה-צֵ'תַסַהּ

סַה-אַדְהיבְּהֻוּתַה—העיקרון השולט בהתגלות החומרית; אַדְהידַיְוַם—השולט באלים למחצה; מָאם—שאני; סַה-אַדְהייַגְ'נַֿם—שולט בהקרבות כולן; צַ'ה—גם; יֵא—אלו אשר; וידוּהּ—יודעים; פְּרַיָאנַּה—של המוות; קָאלֵא—בזמן; אַפּי—גם; צַ'ה—ו-; מָאם—אותי; תֵא—הם; וידוּהּ—יודעים; יוּקְתַה-צֵ'תַסַהּ—שמחשבתם שקועה בי.

תרגום

המודעים לי כליל, שיודעים שאני, אלוה עליון, הוא העיקרון השולט בהתגלות החומרית כולה, באלים למחצה ובכל דרכי הקורבן — יכולים להבינני ולדעת אותי, אישיות-אלוה, אפילו בשעת המוות.

התעמקות

אנשים אשר פועלים בתודעת קְרּישְׁנַּה אינם סוטים לעולם מדרך ההבנה השלמה על האל. תוך התרועעות נשגבת בתודעת קְרּישְׁנַּה אפשר להבין כיצד האל מהווה את העיקרון השליט בהתגלות החומרית, וכן באלים למחצה. בהדרגה, בזכותה של התרועעות נשגבת שכזו, משתכנע הדָבֵק כליל בממשותו של האל. אדם מודע שכזה לא ישכח את קְרּישְׁנַּה אפילו בשעת מותו. רק טבעי שיתעלה אז לכוכבו גוֹלוֹקַה וְרּינְדָאוַנַה. הפרק השביעי מסביר במיוחד כיצד להפוך מודעים לקְרּישְׁנַּה. תודעת קְרּישְׁנַּה מתחילה בהתרועעות עם אנשים מודעים לקְרּישְׁנַּה. התרועעות כזו היא רוחנית וטהורה, ומקנה מגע ישיר עם אלוהים. או אז, בחסדו, אפשר להבין שקְרּישְׁנַּה הוא האל האישי העליון. אפשר גם להבין את מעמדה היסודי של ישות החיים וכיצד היא שוכחת את קְרּישְׁנַּה ומסתבכת בפעילות חומרית. כשתודעת קְרּישְׁנַּה של ישות החיים מתפתחת בהדרגה בחברה טובה שכזו, היא לומדת שבגלל שִכחתה היא מותנית כיום לחוקי הטבע החומרי. היא מבינה גם שגופה האנושי הוא הזדמנות לשוב ולזכות בתודעת קְרישְׁנַה, ומכאן שיש לנצלו כולו להשגת חסדו נטול הסיבה של האל. פרק זה דן בנושאים רבים: באדם הסובל, בסקרן, בשרוי במצוקה חומרית, בידע על בְּרַהְמַן, בידע על פַּרַמָאתְמָא, בגאולה מלידה, מוות וחולי, ובסגידה לאל העליון. מכל מקום, מי שמתקדם בתודעת קְרּישְׁנַּה, אינו מתעניין עוד בתהליכים השונים. הוא עוסק בפעילות בתודעת קְרּישְׁנַּה במישרין, ושב למעמדו היסודי כמשרת נצחי של האל. או אז הוא מפיק עונג רב משמיעה על האל ומפיאורו בשירות טהור. הוא משוכנע שבמעשיו אלה יזכה להגשים את מטרותיו כולן. אמונה נחושה שכזו נקראת דְרִּידְּהַה-וְרַתַה, ונחשבת לתחילתה של בְּהַקְתי-יוגה, כלומר שירות אוהב ונשגב. זוהי גרסת כתבי הקודש כולם. הפרק השביעי של הבְּהַגַוַד-גִיתָא מהווה את מהותה של אמונה זו.   בזאת מסתיימות התעמקויות בְּהַקְתיוֵדָאנְתַה בפרק השביעי של שְׂרִימַד בְּהַגַוַד-גִיתָא שדן בידיעת המוחלט.