נָאהַםּ פְּרַקָאשַׂהּ סַרְוַסְיַה יוֹגַה-מָאיָא-סַמָאוְרּיתַהּ מֻוּדְּהוֹ 'יַםּ נָאבְּהיגָ'אנָאתי לוֹקוֹ מָאם אַגַ'ם אַוְיַיַם
נַה—אין; אַהַם—אני; פְּרַקָאשַׂהּ—מתגלה; סַרְוַסְיַה—לכולם; יוֹגַה-מָאיָא—על ידי האון הפנימי; סַמָאוְרּיתַהּ—מכוסה; מֻוּדְּהַהּ—סכלים; אַיַם—האלו; נַה—לא; אַבְּהיגָ'אנָאתי—יודעים; לוֹקַהּ—אנשים; מָאם—שאני; אַגַ'ם—איני נולד; אַוְיַיַם—בלתי מתכלה.
תרגום
לעולם איני מתגלה לסכלים ולחסרי התבונה. עבורם אני מתכסה באוני הפנימי, ומשום כך אינם יודעים שאיני נולד ואיני מתכלה לעולם.
קְרּישְׁנַּה התגלה בעבר לכול עלי אדמות. מדוע, אפשר לטעון, הוא אינו מתגלה עתה? אלא שלמעשה, גם אז הוא לא התגלה לכול. רק מעטים הבינו שהוא האל האישי העליון. באולם האסיפות של הקוּרוּ, כאשר שׂישׂוּפָּאלַה הביע את התנגדותו לבחירתו של קְרּישְׁנַּה לנשיא הכינוס, בְּהִישְׁמַה תמך בבחירה והכריז שקְרּישְׁנַּה הוא אלוה העליון. הפָּאנְּדַּוים ידעו שהוא העליון ועוד מעטים ידעו זאת, אולם לא כולם. הוא לא נחשף בפני הלא דְבֵקים וכלל האנשים. קְרּישְׁנַּה אומר בבְּהַגַוַד-גִיתָא שלבד מדְבֵקיו הטהורים, הכול חושבים אותו לאדם כמותם. עבור דְבֵקיו הוא התגלה כמאגר כל העונג, בעוד שבפני האחרים, הלא דְבֵקים חסרי התבונה, הוא התכסה באונו הפנימי. בתפילותיה של קוּנְתִי בשְׂרִימַד-בְּהָאגַוַתַם (1.8.19) נאמר שהאל מכוסה במסך של יוגה-מָאיָא. זאת כדי שכלל הציבור לא יוכל להבינו. מסך היוגה-מָאיָא מאושש גם באִישוֹפַּנישַד (מַנְתְרַה 15), שם הדָבֵק מתפלל: הירַנְּמַיֵנַה פָּאתְרֵנַּה סַתְיַסְיָאפּיהיתַםּ מוּקְהַם תַת תְוַםּ פֻּוּשַׁנְן אַפָּאוְרּינּוּ סַתְיַה-דְהַרְמָאיַה דְרּישְׁטַיֵא "הו אלי, אשר מקיים ומכלכל את כל היקום, שירות מסור לך מהווה את עיקרון הדת העליון. תפילתי היא שתקיים גם אותי. דמותך הנשגבת מכוסה ביוגה-מָאיָא. הבְּרַהְמַגְ'יוֹתי הוא מעטה האנרגיה הפנימית. מי ייתן ותסיר את זוהרך המסנוור אשר מסתיר מעיניי את הסַץ'-צ'יד-אָנַנְדַה-ויגְרַהַה שלך, דמותך הנצחית של חדווה וידע." האל בדמותו הנשגבת של חדווה וידע מכוסה באונו הפנימי, הבְּרַהְמַגְ'יוֹתי, ולכן נסתר מעיניהם של האימפרסונליסטים פחותי-התבונה. בשְׂרִימַד-בְּהָאגַוַתַם (10.14.7) מצויה תפילתו של בְּרַהְמָא: "הו אלי, הו נשמת-העל, הו אדון כוחות הנסתר! מי יכול למנות את אוניך ועלילותיך בעולם זה? מרחיב אתה ומעצים את אונך הפנימי לעד, ומשום כך איש לא יכול להבינך. אפשר שיעלה בידם של המדענים והמלומדים הגדולים ללמוד את מבנהו האטומי של העולם החומרי, או אפילו של הכוכבים השונים, אולם אין בכוחם לאמוד את אוניך, גם אם תופיע לנגד עיניהם." קְרּישְׁנַּה, האל האישי העליון, הוא בלתי נולד, כמו גם אַוְיַיַה, בלתי מתכלה. דמותו הנצחית היא דמות של חדווה וידע ואוניו כולם בלתי מתכלים.