בִּיגַ'םּ מָאםּ סַרְוַה-בְּהֻוּתָאנָאםּ וידְדְהי פָּארְתְהַה סַנָאתַנַם בּוּדְדְהיר בּוּדְדְהימַתָאם אַסְמי תֵגַ'ס תֵגַ'סְוינָאם אַהַם
בִּיגַ'ם—זרע; מָאם—שאני; סַרְוַה-בְּהֻוּתָאנָאם—של כל ישויות החיים; וידְדְהי—נסה להבין; פָּארְתְהַה—הו בן פְּרּיתְהָא; סַנָאתַנַם—מקורי, נצחי; בּוּדְדְהיהּ—תבונה; בּוּדְדְהי-מַתָאם—של הנבונים; אַסְמי—אני; תֵגַ'הּ—העוז; תֵגַ'סְוינָאם—של אדירי הכוח; אַהַם—אני.
תרגום
הו בן פְּרּיתְהָא, דע כי אני הוא הזרע המקורי של כל הוויה, אני התבונה בנבון והעוז באדירי הכוח.
בִּיגַ'ם פירושו זרע; קְרּישְׁנַּה הוא הזרע של כל דבר. ישויות החיים קיימות בשלל צורות — נעות ונייחות. ציפורים, יונקים, אדם ועוד הם ישויות חיות נעות. ואילו עצים ושיחים הם נייחים — כלומר, ניצבים על מקומם מבלי לזוז. בסך הכול ישנם 8,400,000 מיני חיים; חלקם נעים וחלקם נייחים. אולם קְרּישְׁנַּה הוא זרע החיים שבכל אלה. בספרות הוֵדית נאמר שהכול מקורו בבְּרַהְמַן, באמת המוחלטת. אולם קְרּישְׁנַּה הוא פַּרַה-בְּרַהְמַן, הרוח העליונה. בְּרַהְמַן הוא היבט בלתי אישי, בעוד שפַּרַבְּרַהְמַן הוא אישיות. הבְּרַהְמַן הבלתי אישי נסמך על ההיבט האישי. זה נאמר בבְּהַגַוַד-גִיתָא. מכאן שקְרּישְׁנַּה הוא המקור לכול. הוא השורש. וכשם ששורש העץ מקיים את העץ כולו, קְרּישְׁנַּה, שהוא שורש כל היש, מקיים כל דבר בבריאה החומרית. גם זה מאושש בספרות הוֵדית (קַטְהַה אוּפַּנישַׁד 2.2.13): ניתְיוֹ ניתְיָאנָאםּ צֵ'תַנַשׂ צֵ'תַנָאנָאם אֵקוֹ בַּהֻוּנָאםּ יוֹ וידַדְהָאתי קָאמָאן הוא הנצחי העליון מבין כל הנצחיים. הוא ישות החיים העליונה מבין כל ישויות החיים, ולבדו מקיים כל חי. ללא תבונה אי אפשר לעשות דבר, וקְרּישְׁנַּה אומר שהוא גם שורש כל תבונה. ללא תבונה גם אי אפשר להבין את קְרּישְׁנַּה, האל האישי העליון.