אַיַתיהּ שְׂרַדְדְהַיוֹפֵּתוֹ יוֹגָאץ' צַ'ליתַה-מָאנַסַהּ אַפְּרָאפְּיַה יוֹגַה-סַמְּסידְדְהיםּ קָאםּ גַתיםּ קְרּישְׁנַּה גַצְ'צְ'הַתי
אַרְג'וּנַהּ אוּוָאצַ'ה—אַרְג'וּנַה אמר; אַיַתיהּ—יוגי או טרנסצנדנטליסט שלא הגיע להצלחה; שְׂרַדְדְהַיָא—באמונה; אוּפֵּתַהּ—מועסק; יוֹגָאת—מהיוגה; צַ'ליתַה—סטה; מָאנַסַהּ—אדם שמחשבתו; אַפְּרָאפְּיַה—נכשל מלהשיג; יוֹגַה-סַמְּסידְדְהים—את השלמות בתורת הנסתר; קָאם—איזה; גַתים—גורל; קְרּישְׁנַּה—הו קְרּישְׁנַּה; גַצְ'צְ'הַתי—הוא משיג.
תרגום
אַרְג'וּנַה אמר: הו קְרּישְׁנַּה, מהו גורלו של יוגי שלא הגיע להצלחה, שמתחיל בתהליך ההגשמה העצמית באמונה, אולם אחר כך, שטוף חומרנות, הוא מרפה מן הניסיון ולא מגיע לשלמות בנסתר?
הבְּהַגַוַד-גִיתָא מלמדת את נתיב ההגשמה העצמית או את תורת הנסתר. הידע שישות החיים שונה מגופה החומרי ושאושרה מצוי בחיי נצח, חדווה וידע, מהווה את עיקרון היסוד של הגשמה עצמית. חיים כאלה הם נשגבים ומעבר לגוף ולנפש. הדרכים להגשמה עצמית הן נתיב הידע, תרגול שיטת שמונה השלבים ובְּהַקְתי-יוגה. השיטות הללו כולן מושתתות על הבנת מעמדה הטבעי של ישות החיים, יחסיה עם אלוהים, ומהי הפעילות שבעזרתה תוכל לשוב ולכונן את החוליה החסרה ולהגיע לשלמות העליונה של תודעת קְרּישְׁנַּה. כל אחת משלוש הדרכים הללו מובילה במוקדם או במאוחר לשלמות העליונה. האל אישש זאת בפרק השני: גם מאמץ פעוט בנתיב הנשגב פותח פתח לתקווה גדולה לגאולה. מכל מקום, מבין השלוש, בְּהַקְתי-יוגה מתאימה במיוחד לתקופה הנוכחית. זאת משום שהיא הדרך הישירה ביותר לתודעת אלוהים. כדי להבטיח את עצמו פעמיים, אַרְג'וּנַה מבקש עתה מהאל לאשש את הצהרתו הקודמת. גם אדם שרציני ביחס להגשמה עצמית יתקשה מאוד בתקופה זו לעסוק בפיתוח ידע או בתרגול יוגת שמונה השלבים. חרף מאמציו הרבים, אפשר שייכשל וימעד מסיבות רבות. קודם כול, אפשר שאינו רציני דיו לעקוב אחר התהליך. הליכה בנתיב הנשגב כמוה כהכרזת מלחמה נגד האנרגיה המַשלָה; כל אימת שמנסים להתחמק מאחיזתה, היא מנסה להביס בפיתויים שונים. הנשמה המותנית הרי נתונה כבר לקסמיהן של מידות האנרגיה החומרית, ומכאן שרבים סיכוייה לשוב ולהתפתות, גם במהלך התרגול הנשגב. זה נקרא יוֹגָאץ' צַ'ליתַה-מָאנַסַהּ: סטייה מן הנתיב הנשגב. אַרְג'וּנַה סקרן לדעת מהן תוצאותיה של סטייה שכזו.