בְּרַהְמָארְפַּנַּםּ בְּרַהְמַה הַויר בְּרַהְמָאגְנַוּ בְּרַהְמַנָּא הוּתַם בְּרַהְמַיְוַה תֵנַה גַנְתַוְיַםּ בְּרַהְמַה-קַרְמַה-סַמָאדְהינָא
בְּרַהְמַה—רוחנית בטבעה; אַרְפַּנַּם—תרומה; בְּרַהְמַה—רוחנית; הַויהּ—חמאה; בְּרַהְמַה—רוחנית; אַגְנַוּ—באש המכלה; בְּרַהְמַנָּא—על ידי הנשמה הרוחנית; הוּתַם—הוגש כמנחה; בְּרַהְמַה—הממלכה הרוחנית; אֵוַה—אכן; תֵנַה—על-ידו; גַנְתַוְיַם—יש להגיע אליה; בְּרַהְמַה—רוחנית; קַרְמַה—בפעילות; סַמָאדְהינָא—על ידי השתקעות מוחלטת.
תרגום
מי ששקוע כולו בתודעת קְרּישְׁנַּה, אין ספק שיגיע לממלכה הרוחנית. זאת משום תרומתו המלאה לפעילות רוחנית, שבה המטרה מוחלטת וגם המִנחה היא בעלת אותו טבע רוחני.
מתואר כאן כיצד פעילות בתודעת קְרּישְׁנַּה מובילה למטרה הרוחנית. הפעילויות בתודעת קְרּישְׁנַּה הן רבות, וכולן יתוארו בפסוקים הבאים. עתה מתוארים רק עקרונותיה. המישור החומרי מהווה אמנם את תחום פעולתה של הנשמה המותנית, אשר סבוכה בטומאה חומרית, אלא שהיא אמורה להיחלץ מאווירה שכזו, ותודעת קְרּישְׁנַּה היא התהליך לזה. גבינה, למשל, שהיא מוצר חלב, משמשת לריפוי הפרעות בפעולת המעיים שנגרמות בגין אכילה מופרזת של מוצרי חלב. בדומה לכך, כנאמר בבְּהַגַוַד-גִיתָא, תודעת קְרּישְׁנַּה היא התרופה למחלתה של הנשמה המותנת אשר שקועה בחומרנות. תהליך זה ידוע באופן כללי כיַגְ'נַֿה, כלומר פעילות (הקרבה) לסיפוקו של וישְׁנּוּ, קְרּישְׁנַּה. כשהפעילות בעולם החומרי הופכת בהדרגה לפעילות בתודעת קְרּישְׁנַּה, כלומר, מוקדשת כולה לוישְׁנּוּ, בגלל ההתקדשות המוחלטת הזו הופכת האווירה כולה לרוחנית. המילה בְּרַהְמַה (בְּרַהְמַן) פירושה "רוחני". האל כולו רוחני, וקרינת גופו הנשגב נקראת בְּרַהְמַגְ'יוֹתי, כלומר זוהרו הרוחני. כל הקיים מצוי בבְּרַהְמַגְ'יוֹתי, ובשעה שהגְ'יוֹתי מתכסה באשליה (מָאיָא) או בעינוג חושים, הוא נקרא חומרי. תודעת קְרּישְׁנַּה מסירה את המסך החומרי הזה באחת. מכאן שמה שנתרם למען תודעת קְרּישְׁנַּה, מקבלה הישיר של תרומה או מנחה שכזו, תהליך ניצולה או השימוש בה, התורם, והתוצאה — כולם יחדיו — הם בְּרַהְמַן, האמת המוחלטת. בשעה שהאמת המוחלטת מכוסה במָאיָא, היא נקראת חומר, וחומר שמועסק בשירותה של האמת המוחלטת שב לתכונתו הרוחנית. תודעת קְרּישְׁנַּה היא התהליך שהופך את התודעה האשלייתית לבְּרַהְמַן, כלומר לעילאית. מיינד ששקוע כולו בתודעת קְרּישְׁנַּה, נאמר שהוא בסַמָאדְהי, טראנס, וכל דבר שמתבצע בתודעה נשגבת כזו נקרא יַגְ'נַֿה, מנחה למוחלט. בתודעה רוחנית כזו התורם, התרומה, השימוש בה, המבצע או האחראי לביצוע, התוצאה או הרווח הסופי — הכול — הופכים לאחד במוחלט, הבְּרַהְמַן העליון. זהו התהליך של תודעת קְרּישְׁנַּה.