קַתְהַםּ בְּהִישְׁמַם אַהַםּ סַנְֹקְהְיֵא דְרוֹנַּםּ צַ'ה מַדְהוּסֻוּדַנַה אישׁוּבְּהיהּ פְּרַתייוֹתְסְיָאמי פֻּוּגָ'ארְהָאו אַרי-סֻוּדַנַה
אַרְג'וּנַהּ אוּוָאצַ'ה—אַרְג'וּנַה אמר; קַתְהַם—כיצד; בְּהִישְׁמַם—את בְּהִישְמַה; אַהַם—אני; סַנְֹקְהְיֵא—בקרב; דְרוֹנַּם—את דְרוֹנַּה; צַ'ה—ו-; מַדְהוּ-סֻוּדַנַה—הו הורג הזד מַדְהוּ; אישׁוּבְּהיהּ—בעזרת חיצים; פְּרַתייוֹתְסְיָאמי—להתקיף; פֻּוּגָ'א-אַרְהַוּ—ראויים להערצה; אַרי-סֻוּדַנַה—הו הורג האויבים.
תרגום
אַרְג'וּנַה אמר: הו הורג האויבים, הו הורג מַדְהוּ, כיצד אוכל להשיב מלחמה ולהתקיף בחציי אנשים כבְּהִישְׁמַה ודְרוֹנַּה, אשר ראויים להערצתי?
אנשים מכובדים כמו בְּהִישְׁמַה הסב ודְרוֹנָּאצָ'ארְיַה המורה ראויים להערצה תמיד. אפילו כשהם מתקיפים, אין לתקוף אותם בחזרה. לא אמורים לתקוף אפילו במילים את מי שמעמדם רם יותר. גם כאשר התנהגותם פוגענית, אין להשיב ולפגוע בהם. כיצד אם כן יכול היה אַרְג'וּנַה להשיב להם מלחמה? האם קְרּישְׁנַּה היה מוכן לתקוף את סבו, אוּגְרַסֵנַה, או את מורו, סָאנְדִיפַּני מוּני? אלה היו כמה מהטיעונים שאַרְג'וּנַה הציג לפניו.