מַנַהּ-פְּרַסָאדַהּ סַוּמְיַתְוַםּ מַוּנַם אָתְמַה-ויניגְרַהַהּ בְּהָאוַה-סַמְּשׂוּדְדְהיר איתְי אֵתַת תַפּוֹ מָאנַסַם אוּצְ'יַתֵא
מַנַהּ-פְּרַסָאדַהּ—סיפוק המיינד; סַוּמְיַתְוַם—לנהוג ללא צביעות כלפי אחרים; מַוּנַם—שתיקה; אָתְמַה—עצמית; ויניגְרַהַהּ—שליטה; בְּהָאוַה—של הטבע האישי; סַמְּשׂוּדְדְהיהּ—טיהור; איתי—כך; אֵתַת—זה; תַפַּהּ—חישול; מָאנַסַם—של המיינד; אוּצְ'יַתֵא—נאמר שהוא.
תרגום
וחישול המיינד מתבטא בתחושת סיפוק, פשטות, רצינות, שליטה עצמית וטיהור ההוויה.
חישול המיינד מתבטא בהתנזרות מעינוג חושים. המיינד המאומן צריך לחשוב תמיד על עשיית טוב לזולת, ושיקול דעת רציני הוא התרגול הטוב ביותר. אין לסטות מתודעת קְרּישְׁנַּה לעולם, ויש להימנע תמיד מעינוג חושים. כי מי שהופך למודע לקְרּישְׁנַּה, הווייתו כולה מיטהרת. סיפוק המיינד אפשרי רק כאשר נמנעים מלחשוב על עינוג חושים, כי כשמרבים לחשוב על כך, חוסר הסיפוק רק מוסיף וגדל. מאחר שאנשים כיום שקועים שלא לצורך בהנאות חושים לאינספור, הם אינם מסופקים לעולם. מי שיפנה ויתמקד בספרות הוֵדית, ימצא בה סיפורים מספקים לרוב, כגון אלו שבפּוּרָאנּות ובמַהָאבְּהָארַתַה. מי שילמד ידע זה — ייטהר. אל לה לצביעות לשכון בלב, וטובת הכלל צריכה להיות דאגתו של כל אחד. שתיקה פירושה חשיבה מתמדת על הגשמה עצמית. מבחינה זו, אדם מודע לקְרּישְׁנַּה שותק באופן מושלם. שליטה במיינד פירושה הרחקתו מעינוג חושים. חשובה גם התנהגות ישרה, כיוון שהיא מטהרת את ההוויה. מעלות אלה מהוות יחדיו את חישול הפעילות המחשבתית.