יַהּ שָׂאסְתְרַה-וידְהים אוּתְסְרּיגְ'יַה וַרְתַתֵא קָאמַה-קָארַתַהּ נַה סַה סידְדְהים אַוָאפְּנוֹתי נַה סוּקְהַםּ נַה פַּרָאםּ גַתים
יַהּ—כל מי ש; שָׂאסְתְרַה-וידְהים—הוראות הכתובים; אוּתְסְרּיגְ'יַה—נוטש; וַרְתַתֵא—נשאר; קָאמַה-קָארַתַהּ—פועל על פי שיגיונותיו מתוך תאווה; נַה—לעולם לא; סַהּ—הוא; סידְדְהים—שלמות; אַוָאפְּנוֹתי—מגיע; נַה—לעולם לא; סוּקְהַם—אושר; נַה—לעולם לא; פַּרָאם—העליון; גַתים—שלב השלמות.
תרגום
מי שמתעלם מהוראות הכתובים ופועל כרצונו, לא מגיע לשלמות, לא לאושר ולא ליעד העליון.
כפי שנזכר לעיל, שָׂאסְתְרַה-וידְהי, הוראות השָׂאסְתְרַה — אלה חלות על כל אחת מקבוצות החברה האנושית, והכול אמורים לקיים אותן. מכל מקום, מי שמתעלם מהן ופועל כרצונו, מתוך תאווה, חמדנות ותשוקה, לא ישיג את שלמות החיים לעולם. במילים אחרות, גם מי שיודע דברים אלה, אולם לא מיישמם בחייו, נחשב לנחות באדם. ישות החיים שבגוף אדם אמורה לנהוג בשפיות; עליה לקיים כללים שתכליתם לרומם את חייה למישור העליון. ללא כללים שכאלה היא מידרדרת. מכל מקום, גם מי שמקיים את הכללים ועקרונות המוסר, אם לא התעלה להבנת אלוהים, הרי שהידע שבידו כולו לשווא. ואפילו מי שמקבל את קיומו של אלוהים, אם אינו עוסק בשירותו, מאמציו לשווא. מכאן שהכרחית התעלות הדרגתית לתודעת קְרּישְׁנַּה ולשירות מסור; כי רק אז אפשר להשיג את השלמות העליונה. המילה קָאמַה-קָארַתַהּ היא רבת משמעות. מי שמפר את הכללים ביודעין — מקורה של פעולתו בתאווה. הוא פועל למרות האיסורים, על פי שיגיונותיו; הוא יודע שאל לו לעשות זאת, ואף על פי כן הוא עושה. העליון דן את אלה לאבדון, והם אינם יכולים להשיג את שלמות החיים. חיי אדם נועדו לטיהור ההוויה. אלא שמבלי לקיים את הכללים אי אפשר להיטהר, גם לא להגיע למצב של אושר אמיתי.