בהגווד גיטה - 11.38

תְוַם אָדי-דֵוַהּ פּוּרוּשַׁהּ פּוּרָאנַּס תְוַם אַסְיַה וישְׂוַסְיַה פַּרַםּ נידְהָאנַם וֵתְתָאסי וֵדְיַםּ צַ'ה פַּרַםּ צַ'ה דְהָאמַה תְוַיָא תַתַםּ וישְׂוַם אַנַנְתַה-רֻוּפַּה

תְוַם—אתה; אָדי-דֵוַהּ—האל המקורי; פּוּרוּשַׁהּ—האישיות; פּוּרָאנַּהּ—הקדומה; תְוַם—אתה; אַסְיַה—הזה; וישְׂוַסְיַה—של היקום; פַּרַם—הנשגב; נידְהָאנַם—המקלט; וֵתְתָא—היודע; אַסי—אתה; וֵדְיַם—מה שיש לדעת אותו; צַ'ה—ו-; פַּרַם—נשגב; צַ'ה—ו-; דְהָאמַה—מקלט; תְוַיָא—על ידך; תַתַם—חדור; וישְׂוַם—היקום; אַנַנְתַה-רֻוּפַּה—הו דמות חסרת גבולות.

תרגום

אתה האל המקורי, אתה הקדום מכול ואתה משכן הקודש והמקלט העליון בעולם תופעות זה. אתה יודע כול ואתה כל שאפשר לדעת אותו. אתה המחסה העילאי אשר מעבר למידות החומריות. הו דמות חסרת גבולות! שורה אתה בהתגלות הקוסמית כולה!

התעמקות

הכול נשען על האל; מכאן שהוא המשען העליון. נידְהָאנַם פירושו שהכול, לרבות זוהר הבְּרַהְמַן, נח באל. הוא יודע כל מה שמתרחש בעולם, ואם לידע קצה כלשהו, הרי שהוא סוף הידע; מכאן שהוא הידוע ומושא הידע. הוא מושא הידע כיוון שהוא שורה בכול. מאחר שהוא סיבת העולם הרוחני, הרי שהוא נשגב. הוא גם האישיות המרכזית בעולם הנשגב.