בהגווד גיטה - 11.2

בְּהַוָאפְּיַיַוּ הי בְּהֻוּתָאנָאםּ  שְׂרוּתַוּ ויסְתַרַשׂוֹ מַיָא תְוַתְתַהּ קַמַלַה-פַּתְרָאקְשַׁה  מָאהָאתְמְיַם אַפּי צָ'אוְיַיַם

בְּהַוַה—הופעה; אַפְּיַיַוּ—העלמוּת; הי—אכן; בְּהֻוּתָאנָאם—של כל ישויות החיים; שְׂרוּתַוּ—נשמעו; ויסְתַרַשַׂהּ—בפרוטרוט; מַיָא—באמצעותי; תְוַתְתַהּ—ממך; קַמַלַה-פַּתְרַה-אַקְשַׁה—הו בעל עיני הלוטוס; מָאהָאתְמְיַם—תפארת; אַפּי—גם; צַ'ה—ו-; אַוְיַיַם—בלתי מתכלה.

תרגום

הו בעל עיני לוטוס, שמעתי ממך בפרוטרוט על אודות הופעתן והיעלמותן של כל ישויות החיים, והבנתי את תפארתך האינסופית.

התעמקות

אַרְג'וּנַה מכנה את קְרּישְׁנַּה ברוב חדווה "בעל עיני לוטוס" (עיניו נראות ממש כעלי הכותרת של פרח הלוטוס) משום שקְרּישְׁנַּה הבטיחו בפרק קודם, אַהַםּ קְרּיתְסְנַסְיַה גַ'גַתַהּ פְּרַבְּהַוַהּ פְּרַלַיַס תַתְהָא: "אני מקור הופעתו והיעלמותו של עולם התופעות החומרי." אַרְג'וּנַה שמע על כך בפרוטרוט. הוא יודע גם שאף שהאל הוא מקור כל הופעה והיעלמות, הוא גם נבדל מהן. בפרק התשיעי הוא אמר שהוא שורה בכול, ובו בזמן, הוא עצמו גם אינו מצוי בכול. זוהי שפעתו הבלתי נתפסת, ואַרְג'וּנַה מודה עתה כי הבינה במלואה.