סְוַיַם אֵוָאתְמַנָאתְמָאנַםּ וֵתְתְהַה תְוַםּ פּוּרוּשׁוֹתְתַמַה בְּהֻוּתַה-בְּהָאוַנַה בְּהֻוּתֵשַׂה דֵוַה-דֵוַה גַ'גַת-פַּתֵא
סְוַיַם—באופן אישי; אֵוַה—אכן; אָתְמַנָא—בעצמך; אָתְמָאנַם—את עצמך; וֵתְתְהַה—יודע; תְוַם—אתה; פּוּרוּשַׁה-אוּתְתַמַה—הו אישיות עליונה; בְּהֻוּתַה-בְּהָאוַנַה—המקור לכול; בְּהֻוּתַה-אִישַׂה—אדון הכול; דֵוַה-דֵוַה—אדון האלים למחצה; גַ'גַת-פַּתֵא—אדון היקום כולו.
תרגום
הו אישיות עליונה, מקור הכול, אדון כל הישויות, אל-האלים, אל-העולם! אכן, רק אתה, באמצעות אונך הפנימי, יודע את עצמך.
מי שקשורים לקְרּישְׁנַּה באמצעות שירות מסור — כמו אַרְג'וּנַה ואלה שצועדים בעקבותיו — רק אלה יכולים לדעת אותו, ולא האתיאיסטים. שכלתנות עיונית שמרחיקה מהאל נחשבת לחטא חמור, ומי שאינו יודע את קְרּישְׁנַּה אל לו לנסות ולפרש את הבְּהַגַוַד-גִיתָא. הבְּהַגַוַד-גִיתָא היא דבריו של קְרּישְׁנַּה; היא המדע של קְרּישְׁנַּה, ומכאן שיש להבין אותה כמו אַרְג'וּנַה — מקְרּישְׁנַּה, ולא מאתיאיסטים. בשְׂרִימַד-בְּהָאגַוַתַם נאמר (1.2.11): וַדַנְתי תַת תַתְתְוַה-וידַס תַתְתְוַםּ יַג' גְ'נָֿאנַם אַדְוַיַם בְּרַהְמֵתי פַּרַמָאתְמֵתי בְּהַגַוָאן איתי שַׂבְּדְיַתֵא האמת העליונה מובנת בשלושה היבטים: כבְּרַהְמַן הבלתי אישי, כפַּרַמָאתְמָא המקומי, ולבסוף, כאל האישי העליון. דרגת ההבנה העליונה מביאה לאל. אדם רגיל, או אפילו אדם בן חורין שהבין את הבְּרַהְמַן הבלתי אישי או את הפַּרַמָאתְמָא המקומי, אפשר שלא יבין את אישיותו של אלוהים. אלה צריכים לנסות ולהבין את האל מפסוקי הבְּהַגַוַד-גִיתָא, מאחר שהוא, קְרּישְׁנַּה, דיברם בעצמו. האימפרסונליסטים מקבלים לעתים את קְרּישְׁנַּה כבְּהַגַוָאן ואף מקבלים את סמכותו, אולם רק מעטים מבני החורין יודעים אותו כפּוּרוּשׁוֹתְתַמַה, האל העליון. אַרְג'וּנַה מכנה אותו משום כך פּוּרוּשׁוֹתְתַמַה. ואלה שיודעים אותו ככזה, אפשר שלא ידעו שהוא אבי כל ישויות החיים. אַרְג'וּנַה מכנה אותו לכן בְּהֻוּתַה-בְּהָאוַנַה. מי שיודעו גם כאבי כל הישויות, אפשר שלא ידע שהוא השליט העליון; הוא מכונה לכן בְּהֻוּתֵשַׂה, השולט בכול. אפילו מי שיודע כל זאת, אפשר שלא ידע שהוא מקור כל האלים למחצה; הוא מכונה לכן דֵוַה-דֵוַה, או אלם הנערץ של האלים למחצה. באופן דומה, אפשר שלא ידע שהוא אדון וריבון הכול; הוא מכונה לכן גַ'גַת-פַּתי. אַרְג'וּנַה מבסס בפסוק זה את האמת על אודות קְרּישְׁנַּה מתוך הבנה והארה פנימית. ומכאן שמי שמבקש להבין את קְרּישְׁנַּה כמות שהוא — עליו לצעוד בעקבותיו.