תְרַי-גוּנְּיַה-וישַׁיָא וֵדָא  ניסְתְרַי-גוּנְּיוֹ בְּהַוָארְג'וּנַה
נירְדְוַנְדְווֹ ניתְיַה-סַתְתְוַה-סְתְהוֹ  נירְיוגה-קְשֵׁמַה אָתְמַוָאן
תְרַי-גוּנְּיַה-וישַׁיָאהּ—עוסקות בשלוש מידות הטבע החומרי; וֵדָאהּ—הספרות הוֵדית; ניסְתְרַי-גוּנְּיַהּ—נעלה מעל שלוש מידות הטבע החומרי; בְּהַוַה—הֱיֵה; ארג'ונה—הו ארג'ונה; נירְדְוַנְדְוַהּ—ללא שניות; ניתְיַה-סַתְתְוַה-סְתְהַהּ—במצב טהור של קיום רוחני; נירְיוגה-קְשֵׁמַהּ—חופשי מרעיונות של רווח וביטחון; אָתְמַה-וָאן—מבוסס בעצמי.
תרגום
הוודות דנות בעיקר בשלוש מידות הטבע. הו ארג'ונה, התעלה מעל לשלוש המידות הללו, השתחרר מכל שניות וחרדה לרווח ולביטחון והתבסס בעצמי.
התעמקות
הפעולות החומריות כולן סבוכות בפעולה ובתגובה של שלוש מידות הטבע. הן מתבצעות מתוך מניע אנוכי ומשעבדות לעולם החומרי. הוודות דנות בעיקרן בפעילות טקסית נושאת פרי שמרוממת בהדרגה ממישור עינוג החושים למישור הנשגב. קרישנה ממליץ לארג'ונה, ידידו ותלמידו, להתעלות מעבר להן, למישור הנשגב של פילוסופיית הוֵדָאנְתַה. זו מתחילה בבְּרַהְמַה-ג'יגְ'נָֿאסָא, בשאלות על אודות הנשגב העליון. ישויות החיים שבעולם החומרי כולן נאבקות קשה לקיומן. משום כך, לאחר שהאל ברא את העולם, הוא העניק את החכמה הוֵדית והורה כיצד לחיות ולהשתחרר מהשעבוד החומרי. רק כאשר הניסיון לעינוג חושים, פרק הקארמה-קָאנְּדַּה, מגיע לקצו, אפשרית תחילתה של הבנה רוחנית. ראשיתה של זו באוּפַּנישַׁדות, שמהווים חלק אחר של הוודות, ממש כשם שהבהגווד גיטה היא חלק מן הוֵדה החמישית, כלומר, המַהָאבְּהָארַתַה. האוּפַּנישַׁדות מציינים את ראשיתם של חיים נשגבים.

כל עוד הגוף החומרי קיים, מתלוות לו גם פעולותיהן ותגובותיהן של מידות הטבע. לכן צריך ללמוד לשאת במצבי השניות, כגון שמחה וצער או חום וקור. מי שנושא באלה משתחרר מכל חרדה לזכייה או לאבדן. מעמד נשגב שכזה מושג בתודעת קרישנה מלאה, כאשר תלויים כליל ברצונו של קרישנה.