סנסקריט
מילה למילה
תרגום
התעמקות
מָאםּ צַ'ה יוֹ 'וְיַבְּהיצָ'ארֵנַּה  בהקטי-יוֹגֵנַה סֵוַתֵא
סַה גוּנָּאן סַמַתִיתְיַיְתָאן  בְּרַהְמַה-בְּהֻוּיָאיַה קַלְפַּתֵא
מָאם—אלי; צַ'ה—גם; יַהּ—אדם אשר; אַוְיַבְּהיצָ'ארֵנַּה—מבלי למעוד; בהקטי-יוֹגֵנַה—באמצעות שירות מסור; סֵוַתֵא—משרת; סַהּ—הוא; גוּנָּאן—מעל המידות; סַמַתִיתְיַה—מתעלה; אֵתָאן—הללו; בְּרַהְמַה-בְּהֻוּיָאיַה—מתעלה למישור הברהמן; קַלְפַּתֵא—נהיה.
תרגום
מי שעוסק כולו בשירות מסור ואינו מועד בשום מצב, מתעלה באחת מעבר למידות החומריות ומגיע למישור הברהמן.
התעמקות
פסוק זה מתייחס לשאלתו של ארג'ונה: מה הם האמצעים להשגת מעמד נשגב שכזה? הוסבר כבר שהעולם החומרי פועל כולו בהשפעתן של מידות הטבע. אל לה לפעילות שכזו להטריד את דעתו של אדם; אדרבה, במקום להעסיק את תודעתו בפעילות כזו, עליו להעסיקה בפעילות שקשורה לקרישנה. פעילות כזו נקראת בהקטי-יוגה, כלומר פעילות מתמדת למען קרישנה. קרישנה כולל, כמובן, גם את כל התרחבויותיו המוחלטות, כגון ראמה ונָארָאיַנַּה. התרחבויות אלה הן רבות מספור. מי שמשרת את קרישנה, או כל אחת מאינספור דמויותיו והתרחבויותיו המוחלטות, שרוי בנשגב. חשוב גם לדעת שדמויות אלה כולן נשגבות, מלאות חדווה, ידע ונצחיות. כל אישיויות אלוה הללו הם כול-יכולים ויודעי-כול, וניחנים בכל המעלות הנשגבות. מכאן שבאמצעות החלטיות בלתי מעורערת בשירות שכזה, אפשר לגבור בקלות רבה על מידות החומר, אף שבאופן רגיל אי אפשר לנצח אותן כלל. זה הוסבר כבר בפרק השביעי. מי שמתמסר לקרישנה גובר מיד על השפעתן של המידות.

מודעות לקרישנה או שירות מסור פירושם פיתוח תכונות זהות לאלה של קרישנה. האל אומר שטבעו הוא נצחי ומלא חדווה וידע. הוא אומר גם שישויות החיים הן חלקיקים שלו, ממש כשם שחלקיקי זהב מקורם במכרה גדול. מכאן שישות החיים במעמדה הרוחני היא כמו זהב — שווה באיכותה לקרישנה, אף שזהותה הייחודית נשמרת, כי אלמלא כן, אין משמעות לבהקטי-יוגה. פירושה של בהקטי-יוגה הוא שישנו אלוהים, ישנו דָבֵק, וישנם יחסי אהבה בין אלוהים לדָבֵק. בהקטי-יוגה פירושה יחסים בין שניים — בין אישיות אלוה לנשמה הייחודית. מי שאינו שרוי במישורו הנשגב של האל אינו יכול לשרתו, ממש כשם שכדי לשמש כמשרתו האישי של המלך דרושים כישורים מתאימים. הכישורים הם להפוך לברהמן, כלומר להתנקות מנגע החומרנות. בספרות הוֵדית נאמר, בְּרַהְמַיְוַה סַן ברהמהפְּי אֵתי. רק מי שהפך לברהמן, כלומר, שהוא זהה באיכותו לברהמן, יכול להגיע לברהמן העליון. מכל מקום, נשמה שמגיעה לברהמן אינה מאבדת את זהות הברהמן הנצחית שלה כנשמה ייחודית.