רַגַ'ס תַמַשׂ צָ'אבְּהיבְּהֻוּיַה  סַתְתְוַםּ בְּהַוַתי בְּהָארַתַה
רַגַ'הּ סַתְתְוַםּ תַמַשׂ צַ'יְוַה  תַמַהּ סַתְתְוַםּ רַגַ'ס תַתְהָא
רַגַ'הּ—על מידת הלהיטות; תַמַהּ—על מידת הבערות; צַ'ה—גם; אַבְּהיבְּהֻוּיַה—גוברת; סַתְתְוַם—מידת הטובות; בְּהַוַתי—משתלטת; בְּהָארַתַה—הו בן בְּהַרַתַה; רַגַ'הּ—על מידת הלהיטות; סַתְתְוַם—על מידת הטובות; תַמַהּ—מידת הבערות; צַ'ה—גם; אֵוַה—כך; תַמַהּ—על מידת הבערות; סַתְתְוַם—על מידת הטובות; רַגַ'הּ—מידת הלהיטות; תַתְהָא—גם.
תרגום
הו בן בְּהַרַתַה, לעתים מידת הטוֹבוּת גוברת ומביסה את מידות הלהיטות והבערות. לעתים הלהיטות מביסה טוֹבוּת ובערות. ולעתים בערות מביסה טוֹבוּת ולהיטות. כך נמשכת התחרות לעליונות לעד.
התעמקות
בשעה שמידת הלהיטות שלטת, מידות הטוֹבוּת והבערות מובסות. כאשר טוֹבוּת שלטת, להיטות ובערות מובסות. וכאשר בערות שלטת, להיטות וטוֹבוּת מובסות. תחרות זו נמשכת לעד. מכאן שמי שמבקש להתקדם בתודעת קרישנה צריך להתעלות מעבר לשלוש המידות הללו. שלטונה של מידה כלשהי מתבטא במגעיו של האדם, במעשיו, באכילתו וכו'. זה יוסבר בפרקים הבאים. מכל מקום, אפשר לתרגל ולפתח את מידת הטוֹבוּת, ולהביס את שתי המידות האחרות. אפשר גם לפתח את מידת הלהיטות ולהביס טוֹבוּת ובערות, או לפתח בערות ולהביס טוֹבוּת ולהיטות. שלוש המידות הללו פועלות אמנם בטבע החומרי, אולם מי שיתמיד ויתרגל, יזכה להגיע לטוֹבוּת, ואם יוסיף ויתעלה מעבר לה, הרי שיגיע לטוֹבוּת טהורה, או למצב וַסוּדֵוַה. רק במצב זה אפשר להבין את מדע האלוהים. לפי טבעה של פעולה מסוימת אפשר לקבוע את המידה ששולטת במבצעה.