בַּהיר אַנְתַשׂ צַ'ה בְּהֻוּתָאנָאם  אַצַ'רַםּ צַ'רַם אֵוַה צַ'ה
סֻוּקְשְׁמַתְוָאת תַד אַויגְ'נֵֿיַםּ  דֻוּרַה-סְתְהַםּ צָ'אנְתיקֵא צַ'ה תַת
בַּהיהּ—מחוץ; אַנְתַהּ—בפנים; צַ'ה—גם; בְּהֻוּתָאנָאם—של ישויות החיים; אַצַ'רַם—נע; צַ'רַם—נייח; אֵוַה—אכן; צַ'ה—גם; סֻוּקְשְׁמַתְוָאת—בשל היותו סמוי; תַת—זה; אַויגְ'נֵֿיַם—בלתי נתפס; דֻוּרַה-סְתְהַם—נמצא רחוק; צַ'ה—גם; אַנְתיקֵא—בקרבה; צַ'ה—גם; תַת—זה.
תרגום
האמת העליונה קיימת בתוך ישויות החיים כולן, הנעות והנייחות, ומחוצה להן. מאחר שהיא סמויה, הרי שאינה נתפסת בכוח הראייה או הידיעה של החושים החומריים. ואף שהיא רחוקה מאוד, היא גם קרובה לכול.
התעמקות
הספרות הוֵדית מלמדת שנָארָאיַנַּה, אישיות אלוה, מצוי בתוך כל ישות חיה ומחוצה לה. הוא מצוי בשני העולמות, החומרי והרוחני. אף שהוא רחוק מאוד, הוא גם קרוב מאוד. אלה הם דברי הספרות הוֵדית. אָסִינוֹ דֻוּרַםּ וְרַגַ'תי שַׂיָאנוֹ יָאתי סַרְוַתַהּ (קַטְהַה אוּפַּנישַׁד 1.2.21). אף שהוא שקוע בחדווה נשגבת תמיד, אנו איננו מסוגלים להבין כיצד הוא מתענג על מלוא שפעתו. לא בכוחם של החושים החומריים לתפוס ולהבין זאת. בשפת הוודות נאמר שלא באמצעות חושינו החומריים ולא באמצעות השכל נוכל להבין אותו. רק מי שמתרגל תודעת קרישנה בשירות מסור וטיהר את מחשבתו וחושיו יכול לראותו תמיד. בבְּרַהְמַה-סַמְּהיתָא מאושש שאותו דָבֵק שפיתח אהבת אלוהים יכול לראות אותו תמיד. בבהגווד גיטה (11.54) מאושש שרק על ידי שירות מסור אפשר לראותו ולהבינו — בְּהַקְתְיָא תְו אַנַנְיַיָא שַׂקְיַהּ.